A pöttyös dolgokat és a sajttortát is imádom. Ovis koromban fel is tűntem a piros pöttyös túró rudi reklámjában, így is kifejezvén rajongásomat. A sajttortával nem ilyen régi a kapcsolatom. Tavaly nyáron Amerikában voltam és ellátogattunk a Cheesecake Factory nevű helyre. Az áraktól leesett az állam rendesen, de azt a sajttortát sosem fogom elfelejteni, annyira finom volt. Rengeteg fajta közül lehetett választani, nálam a karamellás volt a befutó. Akkor elhatároztam, hogy ilyet készítenem kell. Aztán mindig csak halogattam. Amikor Ildi blogján megláttam a pöttyös sajttortát, rögtön tudtam, hogy most jött el a megfelelő alkalom. Bár sok mást is szívesen elkészítettem volna. Nagyon tetszettek a fetás-spenótos kiflik és a finn különlegességek is. Úgy vágtam bele ebbe a projektbe, hogy a tortaformám tőlem 120 km-re van, de ez nem akadályozott meg semmiben, csak kissé formabontó lett a sütim. Így néz ki: 

IMG_2893.JPG

Az amerikai sajttorta ilyen volt:  

tumblr_m77ebyWgjN1rxrge7o1_500.jpg

Ildi tortája is nagyon guszta lett:

_1015417L.JPG

http://ildikokki.blogspot.hu/2013/10/pottyos-sajttorta.html

Hozzávalók: 

1 csomag sima Zabfalatok (215 gr)
2 ek kakaópor
5 dkg olvasztott vaj
1 doboz mascarpone (250 g)
200 g tejföl
2 tojás sárgája
3 ek keményítő
4-5 ek porcukor
1 citrom reszelt héja+ ½ citrom leve
1 cs. vaníliás cukor
5 dkg étcsokoládé
+1 evőkanál szilvalekvár (elhagyható)
+1 marék vörösáfonya (elhagyható)
Elkészítés: 
1. A kekszet ledaráljuk. Hozzáadjuk a kakaóport és az olvasztott vajat. 
2. A mascarponét és tejfölt, a tojások sárgáit, a vaníliás cukrot a keményítőt, a porcukrot, a citromhéjat és annak levét egy tálba öntjük és simára keverjük. (Én a krémbe tettem 2 evőkanál szilvalekvárt.)
3. Fél tábla étcsokit felolvasztunk mikróban, majd hozzáadunk egy evőkanálnyi krémet.
4. Elkeverjük, majd hozzáadunk még néhány evőkanálnyi krémet, ebből lesznek a pöttyök.
5. A kekszes alapot egy tortaformába vagy tepsibe tesszük, és kanállal egyenletesre nyomkodjuk. 
6. Ráöntjük a krémet és elegyengetjük. A tetejére lehet szórni valamilyen gyümölcsöt, én például aszalt vörösáfonyát szórtam rá. 
7. Erre jöhetnek a pöttyök. Ildi precízebben csinálta, mint én, hiszen ő cukrászzsákból adagolta a csokis krémet, én pedig ennek hiányában kis kanállal pöttyöztem. 
8. 160 fokos előmelegített sütőben 45-50 percig sütjük.
 
Sütés közben hihetetlenül jó illat áradt a konyhából. Alig lehet kivárni, hogy megsüljön. Köszönöm ezt a csodás receptet! :)

Címkék: csoki mascarpone pötty sajttorta

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszkapitanykonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr345600387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balázs Mohai 2013.10.27. 18:43:19

tehát, veszek 200 g darált kekszet (többek között) majd az első körben ledarálom. muszály volt trollkodnom egy kicsit!!!
süti beállítások módosítása