Zöldséges-tarhonyás hús

 2013.06.17. 16:20

IMG_0800.JPG

Az elmúlt egy hétben egyáltalán nem volt időm főzni, mivel többnyire nem is voltam itthon. Államvizsgáztam, aztán meg úgy volt, hogy egy 2 napos buliban veszünk részt, de annyira beteg lettem, hogy az első este közepén haza kellett jönnöm. Pedig annyira jó kaják voltak, például dödölle, paprikás krumpli... Fáj a szívem, hogy lemaradtam róluk. Viszont most már jól vagyok, meg az államvizsga is megvan, úgyhogy végre nyugodtan főzhetek. A szörnyű az, hogy amikor tegnap este elgondolkoztam, hogy mit főzzek, semmi, de semmi ötletem nem volt. Pedig nem gyakran van velem ilyen. Végül nagy nehezen kitaláltam, hogy legyen tarhonyás hús, mert az már régen volt, és nagyon szeretem. 

Hozzávalók 4 adaghoz:

1 bögre tarhonya

2 bögre víz

pici pirospaprika

25 dkg hús (csirkemell, sertéslapocka, nálam épp darált hús volt)

40 dkg zöldség (ez lehet fagyasztott, de ilyenkor már illik kimenni a piacra és friss zöldségeket venni, csak sajnos hétfőn zárva van a piac...)

olivaolaj

1 fej vöröshagyma 

só,bors

Elkészítés:

1. A tarhonyát olivaolajon megpirítjuk, majd kétszeres mennyiségű vízzel felöntjük, és fedő alatt főzzük, amíg magába szívja az összes vizet (kb. negyed óra). Néha nézzünk rá, de ne kevergessük. Én a tarhonyát megszoktam hinteni egy kis pirospaprikával, mielőtt felönteném a vízzel.

2. A hagymát felaprítjuk, és olajon megdinszteljük. Hozzáadjuk a húst (felkockázva) és megsütjük.

3. Fűszerezzük a húst, majd adjuk hozzá a zöldségeket. Bármilyen zöldséget tehetünk bele, ami szimpatikus.

4, Ha a tarhonya kész, kapcsoljuk le a gázt, de a fedőt hagyjuk rajta, amíg megsülnek a zöldségek.

5. Ha a zöldségek is megsültek, nincs más dolgunk, csak össze kell kevernünk a két fazék tartalmát. 

Tejföllel vagy savanyúsággal tálaljuk. Tudom, hogy sokan egészen máshogyan készítik a tarhonyás húst, de nekem ez a módszer bejött. Nagyon finom a végeredmény. 

Káoszméter: aprócska :)

Címkék: hús zöldség tarhonya

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszkapitanykonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr345365825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása