Rakott patiszon bulgurral

 2013.08.23. 10:00

IMG_2196.JPG

Nem a leggyorsabb étel, de nagyon-nagyon-nagyon finom. Sőt, még egészséges is. 

Kell hozzá: 

3 db patiszon (sajnos nem mértem le)

40 dkg darált hús

1 bögre bulgur (3 dl)

2 bögre víz

1 fej vöröshagyma

olaj

fűszerek

1 nagy doboz tejföl vagy natúr joghurt 

Elkészítés: 

A patiszonokat meghámozzuk ( a legjobb rész :)), megmossuk, kimagozzuk, felszeljük és besózzuk. A hagymát felaprítjuk, olajon megdinszteljük. Rádobjuk a darált húst, megsütjük, majd fűszerezzük (só, tarkabors, cayenne bors, majoranna, meg amihez kedvünk van). Fokhagyma is mehet bele, csak sajnos nekem nem volt. A bulgurt feltesszük főni. Az arány ugyanaz, mint a rizsnél: 1 bögre bulgur, 2 bögre víz. Pirítani előtte nem kell, csak öntsük rá a forró vizet és tegyük fel főni. 15 perc alatt kész van. A patiszonokról papírtörlővel itassuk fel a nedvességet, majd fűszerezzük őket (só már van rajta). Elkezdődhet a rétegezés: egy tepsit olajozzunk ki, az alsó réteg a patiszont. A patiszonok összeillesztgetése a puzzle-re emlékeztetett, úgyhogy jól szórakoztam. A patiszonra tegyük rá a joghurt/tejföl felét. A bulgurt és húst keverjük össze és simítsuk rá a patiszonra. Erre jöhet egy újabb réteg patiszon, majd a tetejére joghurt/tejföl. Mehet a sütőbe 200 fokra, fél órára. Ha sajtot reszelünk a tetejére még finomabb, pedig már így is nagyon jó. 

Káoszméter: 7/10

Megéri? Nagyon!

IMG_2184.JPG

IMG_2189.JPG

IMG_2190.JPG

Ha valaki nem ismeri a bulgurt: http://www.mindmegette.hu/bulgur-a-szuperkoret-46285

Káosz Kapitány facebook-oldalát se felejtsd el lájkolni: https://www.facebook.com/pages/K%C3%A1osz-Kapit%C3%A1ny-Konyh%C3%A1ja/283346191810827

Címkék: bulgur patiszon rakott patiszon

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszkapitanykonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr925472265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Elijah_Baley 2013.08.23. 15:09:09

elég jónak hangzik.
hazamegyek, megcsinálom parasztosba, bulgur helyett rízzsel, annyival nem lehet rosszabb mint amennyire lusta vagyok egzotikus alapanyagokért szaladgálni :)

lordgomba 2013.08.23. 15:11:03

@közmunkás bérkommentelő: rizzsel is tökéletes, csak nekem meg pont az nem volt itthon :)

Elijah_Baley 2013.08.23. 15:19:49

@lordgomba: akkor ok, azt hittem, azért nem rizzsel készült -amint a mindmegette írt- h a bulgur jobban átveszi az ízeket.

meszi 2013.08.23. 15:55:49

@lordgomba: rizs nem volt, de bulgur igen?:D

lordgomba 2013.08.23. 15:57:41

@meszi: hát igen, ez egy kicsit viccesen hangzik, de a bulgurt ajándékba kaptam, ezért nem vettem rizst

lordgomba 2013.08.23. 16:00:01

@közmunkás bérkommentelő: lehet, hogy jobban átveszi az ízeket, mert különösen finom volt, de azért a rizs is teljesen jó szokott lenni a rakott ételekbe.

Krasnyák Dudu · http://szmfszm.blog.hu/ 2013.08.23. 16:35:05

@közmunkás bérkommentelő: egzotikus alapanyag a bulgur??? :-)
Hamarabb volt errefelé, mint paprika, krumpli és kukorica!
Más.
Hova lett a spontán trollfalka?
Régen egy címlapos posztra rámozdultak legalább harmincan, de inkább százan, most egyedül tartod a frontot egy sor blogban?
Így megcsappant az index olvasottsága?
(mondjuk ezen nem csodálkoznék)

Elijah_Baley 2013.08.23. 16:41:05

@Vback Chine: hajdina még korábban volt, de a lakótelepi spárba perpill rizset árulnak, bulgurt nem.
szokott lenni kukoricadara is, de az sem annyira közkedvelt, pedig a puliszka szót még az is ismeri, aki még sose evett olyat...
off/ ha jól látom, ketten vagyunk, de én szoktam főzni :)

Elijah_Baley 2013.08.27. 11:39:33

Ő, egész jó lett, bár félúton kiderült h nincs elég patiszonom így a csillagtök mellé beugrott egy sima kimagozott főzőtök :)

lordgomba 2013.08.27. 11:43:04

@G. A. úr NERben: na, szuper! én most a csillagtök mellé cukkinit is kaptam, úgyhogy én azt fogok tenni bele legközelebb :)
süti beállítások módosítása