Banános-csokis muffin

 2013.05.26. 08:55

Ezt a muffint nagyjából 5 éve készíthettem el először, és nagy sikert aratott. Azonban azóta hiába is próbálkoztam, nem sikerült ugyanolyanra. Már próbáltam a banánt szeletelve, villával enyhén összetördelve, tejjel elturmixolva adni a tésztához, de soha nem lett olyan ragacsos, amilyen akkor. Nemrég viszont sikerült reprodukálnom végre! Annyi volt a titok nyitja, hogy a banánt nagyon össze kell villával törni, hogy jó pépes, ragacsos legyen. Hurrá!

564444_3604399673718_680967756_n.jpg

Az alaprecept amúgy a nosaltyról származik, a legegyszerűbb muffin néven fut. 

Na lássuk, mi kell hozzá:

2 banán

2 bögre liszt (teljes kiőrlésűt is lehet)

0,75 bögre cukor

1 bögre tej

0,5 bögre olaj

1 tojás

0,5 cs. sütőpor

étcsoki

Elkészítés: 

1. A tojást habosra keverjük, hozzáadjuk a tejet, az olajat és a cukrot.

2. A liszthez hozzáadjuk a sütőport.

3. A banánt addig törjük a villával, amíg ragacsos nem lesz.

4. Mindent összeöntünk egy tálba, összekeverjük a dolgokat, és apróra tördelt étcsokit adunk hozzá.

5. A sütőt 180 fokra előmelegítjük.

6. A tésztát kiadagoljuk, és megsütjük. Nekem pici muffinformám van, ez 15 perc alatt elkészül, de a nagyobbnak  több idő kell.

Ezentúl bevezetem a káoszméter fogalmát, ami azt méri, hogy mekkora káoszt okozott az adott étel elkészítése.

Káoszméter (10-es skála):

5, mivel az elkészítés nagyon egyszerű, de amikor ki kell adagolni azokba a kis formákba és mindenhova folyik a tészta, az nem vicces, de ez talán csak az én bénaságom. Amúgy láttam egy nagyon jó praktikát, amivel el lehetne kerülni ezt a problémát. Üres mustáros vagy ketchupos flakonba kell tölteni a tésztát, és abból kinyomni a megfelelő helyre. Talán alkalmaznom kéne ezt a jó ötletet.

Címkék: gasztro banán csoki muffin

A bejegyzés trackback címe:

https://kaoszkapitanykonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr755318132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása